2017. augusztus 20., vasárnap

Trónok harca 7.évad 6.rész(SPOILERES!!!)kritika

Néhányan lehet, hogy olvastátok a Shadowhunters kritikámat, abban leírtam, hogy szerintem az utolsó két rész elég gyenge volt, nem egy fináléhoz méltó. Hát ez a Trónok harca részekre nem igaz. Az utolsó előtti, a hatodik részt simán el tudtam képzelni a fináléban is. Itt a kritika a negyedik részről és itt az ötödik részről.

A Trónok harca azért az egyik kedvenc sorozatom, mert mindig meg tudnak lepni. Még ha számítok is rá, hogy megtörténik, végig azt hiszem, hogy a sorozat készítői nem merik ezt megcsinálni...de aztán rájövök, hogy mégis. És ez történt a mai részben is.

MÉG EGYSZER KIEMELNÉM, HOGY EZ A BEJEGYZÉS SPOILEREKET TARTALMAZ!NEM VÁLLALOK AZÉRT FELELŐSSÉGET, HA MÉGIS ELOLVASOD,PEDIG NEM LÁTTAD A RÉSZT!


Akkor kezdjük az elején. Rengeteget röhögtem Tormund beszólásain, már nagyon hiányzott az évadból, elég keveset szerepelt eddig, de ez a pár perces jelenet engem kárpótolt.

 Egy másik, későbbi jelenetet is megemlítenék, amiben a Véreb és Tormund van. Az még az előző jelenetet is veri.....Amikor azt említi, hogy Brienne az asszonya, és majd lesznek kis óriás szörnyszülötteik....Az minden pénzt megért!😂

Jon és Jorah is elbeszélgettek egymással, Jon visszaakarta adni a kardot,hosszúkarmot Jorahnak, hisz az apjáé volt, de ő nem fogadta el.Mindeközben Deresben Arya és Sansa között nő a feszültség, a levél, amit Arya talált az a levél volt, amit még Sansa akkor írt Robbnak, mikor még élt Ned. 

Ebben lényegében azt írta, hogy Robb fogadjon hűséget Joffreynak. Arya ezt családárulásnak tekintette, mindannak ellenére, hogy még csak gyerek volt. Azt is felvetette, hogy megmutatja a Lordoknak a levelet, hogy ezzel a bizalmuk megszűnjön Sansa irányába, de ha engem kérdeztek, szerintem nem fogja megtenni.





Ha már Deresről volt szó, akkor maradjunk is itt még egy kicsit. Ezek a jelenetek is később történtek, de szeretném őket inkább együtt említeni. Sansa beszél Kisujjal, fél, hogy Arya tényleg megmutatja a levelet a Lordoknak. Kisujj meg mint a ma született bárány ad tanácsokat Deres úrnőjének. 

Igen, Sansa ha egy kicsit kinyitná a szemét, látná, hogy az ellenég közelebb van, mint gondolná. Kapunk egy Brienne jelenetet is. Sansa meghívást kapott Királyvárból, és maga helyett Brienne-t küldi oda. Ezzel nekem nem is lett volna bajom, ha ki nem derül, hogy azért nem megy oda, mert félti az életét. 

Na már most akkor ebből azt kellene lekövetkeztetni,nem érdekli, ha Brienne meghal? Ez egy elég önző és gyáva viselkedés volt a részéről,pedig már kezdtem megkedvelni.

Az utolsó jelentünk Deresben pedig ismét egy Sansa és Arya összezörrenés. Sansa megpróbálja visszalopni a tekercset, de nem talál mást, csak lenyúzott arcokat. Hát...én egész biztosan másképp reagáltam volna arra, ha egy lenyúzott arcot találok egy táskában,de mindegy. 

Meg arra kis másképp reagáltam volna, ha a húgom megfenyeget azzal, hogy lenyúzza az arcom. Esküszöm, egy percig tényleg elhittem, annyira hitelesen lett eljátszva a jelenet. Most majd Sansa kétszer is meggondolja, hogy kivel húz ujjat. 




Ezután kapunk egy Danyeris és Tyrion jelenetet. Tyrion megjegyzése Jonra nekem nagyon tetszett. Nekem nagy vágyálmom Danyeron vagy Joneris. Sajnos mindkettő elég hülyén hangzik, de ha muszáj választani, akkor Joneris. 

De ami még ebben a párbeszédben benne volt, az az öröklődés kérdése. Hiszen Danynek nem lehet gyereke, és így ezt a kérdést szerintem fontos lenne majd áttárgyalni. Tyrion is így gondolta, a Sárkánykirálynő viszont egy kissé felkapta a vizet. Azt hiszi, Tyrion ezzel a halálát kívánja, és közli, hogy csak akkor hajlandó erről beszélni, ha már a trónon van.

Nekem Dany az egyik kedvencem, de mostanában egy kicsit szerintem kezd bekattanni. A paranoia és a félelem eluralkodik rajta, és félő, hogy az apja nyomdokaiba lép. 





Mielőtt visszatérnék a falon túli eseményekre, harmadjára is leírom, hogy a bejegyzés SPOILERES! Lehet, hogy valakit idegesít,hogy ennyiszer elmondom, de ennél a résznél muszáj.

A csipet csapat besétál a "medve barlangjába" és egy (szerintem) írtó menő jegesmaci(vagy jégmedve, kinek, hogy tetszik) megtámadja őket. Két embert vesztettek el, de egyik sem volt a sorozat ismert szereplője, de ettől még a haláluk nem volt értelmetlen. 

Ezután egy baromi érdekes dolog történik. Nem tudom, hogy írjam le,hogy mindenki megértse. Tehát...vannak a fehér,hosszú hajú mások, szerintem ezek valamiféle vezérek lehetnek, és ők változtatják át az embereket. Most az is kiderült, ha ez a "vezér" meghal, akkor vele halnak azok is, akiket átváltoztatott. Így logikusan lehet azt gondolni, ha az Éjkirály meghal, akkor mindenki meghal.

Eleve azzal a céllal vágott neki Jon a "kalandnak", hogy szerez egy Mást, és bebizonyítja Cerseinek, hogy igaziak. Szereztek is egy Mást, csak ez több százezer mást  vonzott magához a sikoltozásával, és hát elég meredek helyzetbe kerültek Jonék. A víz még nem fagyott be teljesen, bemennek a közepére, ahol jobban meg van fagyva, és mivel a Mások ezrével akarnak rajta átkelni, néhány közelebbről is megnézheti a tó fenekét. 



Elfelejtettem említeni, hogy Gendryt visszaküldték a falhoz, hogy küldjenek hollót Danynek és kérjenek tőle segítséget. A tó közepén pedig Throrost sajnos meghal. Még a medve támadásnál elég csúnyán megsérült, és hát szegény nem húzta sokáig. 

Dany, amint megkapja a hollót, elindul a három sárkánnyal segíteni. Vérebet pedig őszintén szólva legszívesebben megfojtottam volna. Elkezdett köveket kajigálni a tóra, és amikor az nem szakadt be, a Mások megözönlötték őket. Kaptunk egy írtó izgalmas csatajelenetet,nagyon tetszettek a lángoló kardok, és ahogy Véreb Gendry pöröjével szétcsapott a Mások között.

Itt volt még egy másik észrevételem. Amikor a Véreb a jégre csapott a pöröllyel, az beszakadt néhány Más alatt. Akkor felteszem a kérdést. Miért nem törte tovább a jeget? Maguk körül simán megtudták volna szerintem csinálni, és akkor nem lett volna szükség ARRA, ami ezek után történt.

Sajnos ez a kép nagyon sok mindent elárul arról, mi történt, és már attól sírnom kell, hogy ezt a képet nézem. Tormundot is majdnem kinyírták, én meg majdnem kidobtam az ablakom emiatt a laptopom. Az én vörös óriásomat senki nem bánthatja, meg Jont meg Danyt meg Aryát sem. Ők nálam erősen tabuk. Na de mindig meghal valaki, minden évadban az utolsó előtti részben igaz? Sajnos igaz, ebben az évadban is meghal valaki.

A három sárkány az elején elég komoly pusztítást végez, felégetik a Másokat, de aztán..... aztán jön egy ilyen Más vezér, és egy dárdával leszúrja az egyik sárkányt( Sajnálom, nem tudom, hogy melyiket!). Teljesen olyan érzés volt, mintha én kaptam volna azt a nyavalyás dárdát. Teljesen kikészültem ettől a résztől, és már úgy voltam vele, ha mindenki meghal, az se érdekel.

De azért nem halt meg mindenki, többet nem is hiszem, hogy el tudtam volna viselni. A vörös nász óta, ez volt a legfájóbb utolsó előtti Trónok harca rész.Jon halála az ötödik évad tizedik részében volt, szóval az nem számít. Dany elmenekítette a megmaradt sárkányon a többieket, Jon sajnos ott maradt, őt pedig Benjen bácsi mentetette meg. 

Jon visszalovagolt a Falhoz, és itt kaptam egy újjabb Joneris jelenetet. E között a két ember között olyan kémia van, hogy ilyet még az iskolában se látni az órán. Jon bocsánatot kért Danytől, és nem tudom, csak én vettem e észre, de tele ez nem csak egy átlagos bocsánatkérés volt, hanem AZ a bizonyos bocsánatkérés, amibe a szíved is beleadod és komolyan is gondolod.

Dany pedig elmondja, hogy nem bánja, mert így legalább már elhiszi, hogy léteznek a Mások, és bosszút esküdött az Éjkirály ellen. Jon pedig Danynek esküdik hűséget...és az a kézfogás(sóhaj!), igen, óriási Joneris fan vagyok, nézzétek el nekem légyzi. 




A zárójelenetre szerintem mindenki számított, és aki idáig elolvasta, az nár biztosan sejti, hogy mi következik. Pontosan, egy JÉGSÁRKÁNY!

Ha esetleg nem írok a fináléról beszámolót, akkor valószínűleg szívrohamot kaptam. De ettől függetlenül már tűkön ülök, és igaz, hogy a szívemen ejtett seb rettentően fáj, de majd begyógyul. Remélem élveztétek a kritikát, jövőhéten jövök a hetedik résszel. 

 
 

1 megjegyzés:

Kiemelt bejegyzés

Brittainy C.Cherry-Csendfolyó

Kiadó: Libri - Insomnia Oldalak száma:432 Borító:KARTONÁLT Súly:460 gr ...