2017. augusztus 21., hétfő

Papírkönyv, e-book vagy hangoskönyv?


Én a papírkönyvek híve vagyok! Én is azon a véleményen vagyok, hogy egy könyv akkor az igazi, ha papírból van, és kézzel lapozhatod olvasás közben. A szememnek is sokkal jobb, egyébként pedig a könyvek borítói is csodálatosak! Nem mindegyik,de azért akad közöttük olyan, ami miatt érdemes papírkönyvben elolvasni. 

A környezet-és favédők biztos utálják a könyvmolyokat, hiszen ezek miatt is ki kell vágni a fákat. Azért is szeretem jobban, mivel gyönyörűen néznek ki a polcon, és imádom azt az illatot, amit a könyvek árasztanak magukból. Leginkább az új könyvek illatát szeretem. De sajna ennek is vannak árnyoldalai. Nekem egy problémám akadt eddig: hogy nem férnek el egy kissebb méretű táskában.

Mert hát nem mindig cipelhet az ember bőröndöt magával, és nem csak könyvet rak a táskába, hanem sok minden mást is. És ha mondjuk a reggelimet meg az innivalót már beleraktam a táskába, akkor már nehéz úgy berakni egy könyvet, hogy ne sérüljön, ne gyűrődjön meg. Szóval igen, vannak jó és rossz oldalai is, de pontosan ezért nem ítélem el az e-book-okat sem.


Nekem nincs e-book olvasóm,a pdf könyveket telefon szoktam olvasni. Laptopról nem szeretem,mert túl nagy, telefonról pedig pont tökéletes. És igen, pdf könyveket olvasok, nem szoktam megvenni az e-könyveket. Lehet lopásnak is hívni, de nem én vagyok az egyetlen, aki így olvas. Tudom, hogy ezzel nincs mentségem az ingyen könyvre, de mostanában nem sok pdf-et olvastam. 

Ezek a könyvek azért jók, mert mint írtam, ha kell, ingyen hozzájuthatsz, és nem kell a könyvtárban sem kivárnod, amíg hozzád kerül. Nem kell időre vissza vinned, hiszen le van töltve, olyan tempóban olvasod, amilyenben akarod. Este is hasznosabb, hiszen nem kell lámpát felkapcsolni hozzá, csak olvasni a telefonról/tabletről/e-book olvasórol. 

Állíthatod a betűméretet, a fényerőt, könnyebben tudod magaddal hordozni és így még a környezetet sem szennyezed, hiszen nem vágnak ki emiatt fát. Ami hátrány, hogy tölteni kell, mivel lemerül. Ez talán csak engem idegesít, ha mondjuk már ráéreztem egy könyv hangulatára,jelez a telefon, hogy merül. A másik,pedig hogy nem tudom lapozgatni.

Nekem ez a tény is fontos, mivel én szeretem a kezemben tartani a könyvet, belelapozgatni, érezni az illatát, vagy csak néha megcsodálni a borítóját. Tehát nincs baj az e-könyvvel, csak én inkább papír könyv párti vagyok.

Nálam nagyon nem működik. Nem tudok úgy a szövegre koncentrálni, ha valaki felolvassa nekem. Rém unalmas lesz ettől az egész. Én magamnak szeretem elolvasni a sorokat, hiszen a felolvasók annyira érzelemmentesen csinálják, hogy attól tényleg unalmasan hangzik az egész. Nem úgy jön át nekem egy hangoskönyv, mintha magam olvastam volna el. Az érzelem hiánya nekem nagyon erős szempont, ezért nem szeretek hangoskönyvet hallgatni. Tudom, hogy vannak, akik szeretik, és ha nincs idejük olvasni, akkor egyszerűen meghallgatják, de nálam ez nem működik sajnos.


3 megjegyzés:

  1. Több dologban is egyetértek veled, viszont hangoskönyvből is vannak egész jók. Mármint olyanok, ahol nem érzelemmentes a felolvasás. Sok esetben azért tűnhet úgy, mert vakok és látássérültek számára egy felolvasóprogram segítségével történik meg a felvétel, így ez valóban monoton. De érdemes belehallgatni egy-kettőbe, ahol színészek olvasnak fel.
    Mindemellett megjegyezném, hogy én sem hallgatok túl gyakran könyveket. Éljenek a papíralapúak! :)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is igazad van. Lehet,hogy fogok még vele kísérletezgetni.Mondjuk Porkornyi Lia Szigor felolvasása egész jó volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Udvaros Dorottya Bridget Jones felolvasása például kimondottan kacagtató :)

      Törlés

Kiemelt bejegyzés

Brittainy C.Cherry-Csendfolyó

Kiadó: Libri - Insomnia Oldalak száma:432 Borító:KARTONÁLT Súly:460 gr ...