2017. augusztus 9., szerda

Shadowhunters 2.évad 19.rész(SPOILERES!)elemzés


Ha már hoztam hétfőn a Trónok harcáról egy kritikát, akkor a kedvenc könyvsorozatom adaptációja, a Shadowhunters sem maradhat ki. Azt kell rólam tudni, hogy az első évadot ledaráltam, és nagyon tetszett. Akkor még nem nagyon hasonlítgattam a könyvekkel. A második évadot viszont részenként néztem, és sok minden történt benne, ami nekem NAGYON nem tetszett(például Jocelyn halála!),és ezért egy időre abbahagytam. Úgy három hete bepótoltam az elmulasztott részeket, és egész tűrhető volt. Most az utolsó előtti résznél járunk, ami szerintem sikerülhetett volna jobban is, persze ebben is történtek olyan dolgok, amik nem pontosan így voltak megírva a nagy könyvben, de mindegy...






Az elején Sebastiannak (igen,én Sebastiannak hívom,nem Jonathannek!) és Valentiannak menekülnie kell, mivel S. lebukott az előző részben, és Izz tudja, hol lakik, és a nyomukban vannak. Amikor odaérnek Claryék, csak Sebastian hulláját találják ott( azét,akinek ellopta a személyiségét Jonathan).
Amikor visszatérnek az intézetbe, elmondják Imogennek, hogy a végzet tükre igazából a Lynn tó.

Eközben Magnus, Rafael és Luke tanácskozik. Magnus arról próbálja meggyőzni őket, hogy a Tündérkirálynő oldalára kell állniuk. Régen olvastam mára könyveket, de ilyenre nem emlékszem(Javítsatok ki ha tévedek!). A sorozatban viszont szerintem okos húzás volt. Ez nem azt jelenti, hogy én Malec ellenes vagyok, épp ellenkezőleg.Egyszerűen imádom őket, az előző részben a közös flashbackeket imádtam. A lényeg az, hogy az Alvilágiak már nem bíznak a Klávében( szerintem nem ok nélkül ilyen bizalmatlanok), és a saját kezükbe akarják venni az irányítást.

Vannak viszont olyan újítások a sorozatban, amik tetszenek. Ilyen példáúl Isabelle és Rafael kettőse. Ez már részekkel ezelőtt elkezdődött, és kettőjük között szerintem működik a kémia. A regényekben imádtam Simont és Izzyt, de nem sírnék Rajnát, ha Izzy végül Rafi mellett marad.

                                            (a kép nem ebből a részből van,de itt annyira cukik)

Simon és Maia jelenete rövid volt, de szerintem nagyon cuki. Ők a regényben is együtt voltak egy ideig, de itt se halnék bele, ha együtt maradnának. Minden szép és jó lenne, ha valaki nem lépne közbe mindig....De erről majd a végén írok.

Ezután visszatérünk Magnusra, megjelenik a sorozatban Catarina is(azt hiszem most először,de nem vagyok benne biztos), majd Magnusnak támad az a zseniális ötlete, hogy blokkolják a portál készítést,hogy az árnyvadászok ne tudjanak elmenekülni, köztük Sebastian és Valentian se.



Na ami ezután jött, attól viszont agyrákot kaptam. Clary és Jace a könyvben nekem tetszettek, a sorozatban inkább elviselem őket. Volt egy-két jó jelenetük, mint az első évadban az első csók, vagy a második évadban a tündérkirálynő udvarában a csók, de lehet,hogy csak az aláfestő zenék miatt tetszettek(azóta is hallgatom őket,ugyanis azok tényleg nagyon tetszettek).De a mai részben lévő Clace jelenetektől azt hittem, hogy felkötöm magam. Annyira kínos volt, hogy leírni sem lehet. Nem akarok semmilyen Clace pártit megbántani, de a színészek között olyan szinten nem volt kémia, hogy az valami hihetetlen.A legidegesítőbb mégis Clary, aki folyton Simonon lóg. Oké,hogy barátok, ezt értem, de mindig csak szívességet kér tőle, ritka önző egy nő. Tudom,hogy a forgatókönyvben így van megírva, de hát akkor is... Mégegyszer bocs a Clace rajongótól.





A Simon és a tündérkirálynő jelenetét vártam a legjobban.Már egy ideje meg lehet nézni a Sneak Peak-et a youtubon, és meg is néztem egy párszor. Azonban ettől még nem lett unalmas,imádom a királynő fejét, amikor Simon annyira kiosztotta és másodjára is visszautasította.




Ami számomra elég újdonság, az Sebastian karaktere, és az érzéseim a karakter iránt(Nem félreérteni!). A könyvben nagyon utáltam, semmit nem tudtam felhozni mentségként, csak egy pszichopata,viláruralomra törni akaró rohadék volt a szememben. Ezzel szemben a sorozatban egy kicsit az érzéseiről is beszél, nekem meg akkorát esett az állam, hogy még azóta is keresem. Eddig ebbe nem gondoltam bele így, de igazából ő is csak egy áldozat, Valentina áldozata. Nem ő tehet róla, hogy az apja démonvért fecskendezett bele, és kiölte belőle az érzéseit. Ez is okos lépés volt szerintem a készítők részéről, hatalmas pacsi nekik!


Amitől még többet vártam, az a Jace és Sebastien közötti harcjelenet. Nem igazán volt nekem hiteles, túl hamar vége is lett, de ami a legmegdöbbentőbb volt az egészben..VIGYÁZZ MERT SPOILER!
Sebastian meghalt! Vagyis nagyon halottnak tűnt (bár lehet, hogy Alecnek nem eléggé :D).Én már azt is eltudom képzelni,hogy Valentine valahogy újjáéleszti.A rész végén pedig nem meglepő módon megszületik a Valentine és a Tündérek közötti szövetség. Remélem a jövőhéten egy kicsit többet beleadnak, mert ez elment volna egy ötödik, vagy hatodik résznek, de egy tizenkilencediknek biztosan nem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

Brittainy C.Cherry-Csendfolyó

Kiadó: Libri - Insomnia Oldalak száma:432 Borító:KARTONÁLT Súly:460 gr ...