2017. augusztus 20., vasárnap

Egy éve a molyon! Mi is történt ebben az egy évben?




Bizony, bizony! Tavaly februárban elkezdődött az olvasási mániám, és úgy éreztem, nyomon kell követnem a könyveimet, tudni akartam mikor és mit olvasok, na meg hogy mennyit. Először csak egy jegyzetfüzetbe írogattam fel(a mai napig csinálom), de ez nekem nem volt elég, ezért regisztráltam a molyra!

Még az elején csak jelöltem a már elolvasott könyveket, mikor kezdek el egy könyvet, mikor fejezem be, és csillagozom. Ez így ment hónapokig. De aztán a múlt hónapban rájöttem, hogy nekem ennél több kell! Imádok olvasni, és szerettem volna kiírni magamból az érzéseimet. 

Nem volt annyira egyszerű belekezdeni ebbe az egészbe, hiszen én csakis őszinte kritikát szoktam írni. Vagy nagyon szeretek egy könyvet, vagy nagyon nem. A kettő közötti pedig az egyszer olvasós kategória. Már volt mindhárom kategóriából bőven az elmúlt másfél évben.



Tudtam, hogy lesznek olyanok, akiknek majd nem tetszenek a kritikáim, viszont én ezzel nem másokat azokat akarom megbántani, akiknek tetszik az a könyv, ami nekem nem. Örülök neki, hogy valaki szereti xy író/írónő munkásságát, én sem erőltetem senkire, hogy utáljon egy regényt, mivel én sem szeretem, ha megmondják nekem, hogy szeressek valamit, ami amúgy nem tetszik.

Lehet azt mondani, hogy túlságosan kritikus vagyok, de szerintem mindenkinek a szíve joga, hogy mennyire elnéző egy könyvvel. Nekem nem a klisékkel van a bajom, hanem azzal, ha semmi egyedi nincs a könyvben, csak tele van írva olyan dolgokkal, amiken már vagy százszor átrágtam magam.

A moly szerint körülbelül 170 könyvön vagyok túl, és idén eddig 89 könyvet olvastam el. Erre a számra eléggé büszke vagyok, hiszen majdnem minden hónapban megvolt  a 10, ami nem kis szám. Ez a 10 annak ellenére jött össze, hogy ez az év volt a legkeményebb a suliban, hiszen érettségiztem, és itthol is akadtak magánügyi problémák.

De pont ezért szeretek olvasni, mindig kikapcsolódok egy kicsit, elmehetek valahová máshová egy rövidke időre. Nekem ez a napi pár óra rengeteget jelentett naponta, könnyebb volt átvészelni az egész érettségi időszakot, és bátran merem ajánlani másoknak is. Ha valaki egyfolytában csak tanul az érettségire vagy nyelvvizsgára, mint egy robot, azzal nem fog többet tanulni, sőt! 



Muszáj néha törődnünk magunkkal és nem csak testileg, hanem lelkileg is. Szerintem én hivatásos könyvmolynak mondhatom magam, hiszen ha nem olvasok egy nap egy sort se, akkor felborul a világom, ez pedig nagyon rossz érzés. Az olvasás olyan, mint a cigaretta vagy alkoholfüggőség. Nem lehet egyik napról a másikra abbahagyni, akkor sem, ha nagyon akarod, vagy ha megpróbálod, ott vannak az elvonási tünetek. Ezért nem szabad lemondani a könyvekről tanulási időszakra sem, csak csökkenteni az olvasási idő számát.

 Egyébként életem legjobb döntése volt  egy évvel ezelőtt molyra regisztrálni. Nyomon tudom követni az elolvasott könyveim, a várólistám, és persze kihívásokat is csinálhatok. Eddig még csak 16 kitüntetésem van, de remélem gyarapodni fog idővel. Rengeteg könyvet azért olvastam, mert jó értékelése volt molyon és dícsérő kritikákat olvastam róla. Rengeteg szuper könyv került a kezembe a moly hatására és sok blogot kezdtem el rendszeresen olvasni. A közösség is remek, kevés embert követek, de őket figyelem és nyomon követem őket.

Aki rendszeresen olvas, szerintem kötelező regisztrálnia molyra, mivel rengeteg új könyvvel és emberrel ismerkedhet meg.Itt nem kell titkolni a könyvbuzgóságunkat, kiadhatjuk magunkból az érzéseinket következmények nélkül,hiszen bár nem vagyunk egyformák, de egy valami közös bennünk. Szeretünk olvasni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

Brittainy C.Cherry-Csendfolyó

Kiadó: Libri - Insomnia Oldalak száma:432 Borító:KARTONÁLT Súly:460 gr ...