2017. augusztus 13., vasárnap

Habsburg Book Tag

Habsburg Book Tag
1. I. Ferdinánd (1503-1564): Az ő neve Magyarország három részre szakadásához (is) köthető. Azt már kevesebben tudják, hogy hosszú évekig használt közigazgatási rendszert hozott létre. Talán ez a „legszárazabb” tananyag vele kapcsolatban. Tehát melyik a legunalmasabb könyv, amit eddig olvastál?



Ez nekem a Fangirl. Annyira részletezve vannak felesleges részek,a szereplőkben sincs szerintem semmi extra. Pedig a történet és az alapötlet baromi jó, csak a kivitelezéssel van gond.


2. II. Miksa (1527-1576): „Kakukktojás” volt a családon belül, protestáns nézeteket vallott, és igazi művészlélek volt. Nem igazán tudott megfelelni a vele szemben támasztott elvárásoknak. Sokszor ingatag volt a véleményét illetően. Melyik az a könyv, aminek megítélésében bizonytalan vagy?





Komolyan nem tudom,mit gondoljak erről a sorozatról. Én csak az első részt olvastam,azt pedig kifejezetten utáltam, idegesítő szereplők, sablonos történet, semmi extra. Nagyon sokan viszont szeretik, az egyik kedvenc bloggeremnek pedig az egyik kedvenc sorozata. Már egy párszor felmerült bennem a kérdés, hogy csak én utálom ennyire a regényt, vagy mások elnézőek vele túlságosan? Talán sosem derül ki.


3. Mátyás (1557-1619): Nagyon későn nősült meg, ötven felett, szóval nem siette el a dolgokat. Melyik az a könyv, aminek az olvasását régóta halogatod? 



Amy Harmontól az Arctalan szerelem. Már nagyon régóta szeretném elolvasni, hiszen csupa jót hallottam róla, és már elég régóta várólistán is van, de valamiért nem jutottam még el idáig.


4. I. Lipót (1640-1705): Egy ideig sikerült abszolút uralkodóként érvényesülnie a Magyar Királyságban, noha íratlan alkotmányunk ezt tiltotta. Melyik az utolsó három hónapból az a könyv, ami a kedvenced, vagyis „mindent visz”? 



Lakatos Leventétől A pillangók ébredése. Oké, ez talán egy kicsit félreérthetően hangzik, pedig egyáltalán nem az. Ebben a regényben minden benne van, ami kell egy romantikus könyvbe. Izgalom, feszültség, szerelem, civakodás emellé még társul a politikai harc szála, amit valami zseniálisan vezet végig Levi. Na meg egy romantikus regénybe kell egy kis erotika is, szerintem így az igazi. NEM összekeverendő a Szürke ötven árnyalatával, ez nem az a regény sorozat, ez SOKKAL több.


5. Mária Terézia (1717-1780): Nagyon sokat tett az oktatásért. Ezért a kérdés, hogy melyik az a kötelező olvasmány, amit nyugodt szívvel ajánlanál bárkinek? 




Victor Hugo Nyomorultak című regénye szerintem megérdemelten van a kötelező olvasmányok listáján. Remekül bemutatja egy igazságtalanul elítélt ember küzdelmét. Valami zseniális a történet végigvezetése, rengeteg lehet belőle tanulni az életről. Ha úgy gondolod, már mindent tudsz, olvad el, és rájössz, hogy nagyon nem. Ha valaki nem szeretné elolvasni, megvan filmesítve is, de nekem a 2012-es musicales bemutatása sokkal jobban tetszett.


6. II. József (1741-1791): Jelentős rendeletei és intézkedései mellett elterjedt róla, hogy rettentően szeretett spórolni. Melyik könyvre költöttél a legkevesebbet? 

Az augusztusi Libri akción öt könyvet vettem 10.000 forintért. Szerintem manapság ritkán kapni könyvet 2000-ért,szóval A Rongybaba,a 7esével, az Elakadó lélegzet, az Árnyalatnyi remény és az Egy font hús voltak a legolcsóbb könyvek.


7. Erzsébet királyné (Sissy, 1837-1898): Életmódját tekintve jelentősen megelőzte a századot, amiben élt. Rendszeresen lovagolt, tornázott. Tehát melyik az a könyv, ami mostanában megmozgatta a fantáziádat? 



Még múlt hónapban olvastam a Tüskék és rózsák udvarát Sarah J Maastól, ami eléggé megmozgatta a fantáziámat. Egy kicsit nehezen rázódtam bele, de amint ez megtörtént, nem eresztett a könyv egészen az utolsó sorig.


8. Erzsébet királyné (Sissy, 1837-1898): Mivel ő a kedvencem, megérdemel egy ráadást. :) Köztudott volt, hogy nagyon szerette a magyarokat. Az udvarhölgyei között is voltak néhányan. Itt egyszerűen kedvenc magyar szerzőkre, illetve kedvenc magyar könyvekre vagyok kíváncsi! 

Lakatos Levente, Leiner Laura és Böszörményi Gyula,akitől rendszeresen olvasok. De még tervben van Molnár T.Eszter és Benyák Zoltán is, róluk is sok jót hallottam,és szerintem illene egy kicsit több magyar regényt olvasnom.

9. Rudolf főherceg és a szeretője Mary Vestera (1858-1889, 1871-1889): Valószínűsíthetően együtt lettek öngyilkosok Mayerlingben. A trónörököshöz pedig nagy reményeket fűztek. Melyik az a dráma, vagy drámai történet, amelyiken nagy hatással volt rád?





Aminek drámai története van, és a legnagyobb hatással van rám, az a jelenleg olvasott regényem, az Árnyalatnyi remény. Hát..fogalmam sincs, hogyan fogok erről értékelést írni,de annyit biztosan mondhatok,hogy még nem olvastam ennyire megindító történetet.

10. Ferenc Ferdinánd főherceg és a felsége, Zsófia (1863- 1914, 1868-1914): 1914-ben Szarajevóban merénylet áldozatai lettek. Ennek kapcsán ki az a szereplő páros, akit szívesen likvidálnál? 

Nem vagyok szörnyeteg, önszántamból nem likvidálnék senkit.De ha mondjuk nagyon-nagyon muszáj lenne valakit választani, akkor most Abby Abernathyra esne a választásom. 
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

Brittainy C.Cherry-Csendfolyó

Kiadó: Libri - Insomnia Oldalak száma:432 Borító:KARTONÁLT Súly:460 gr ...